19 december 2006

Gott julpyssel på er alla!!

Som en julavslutning innan min julpaus här på bloggen tar väl vi en lista som jag utmanar er alla på. Hittad hos svägerskan Monica!!
Så.
Nu har ni nått att göra i jul:-)

Tio första:
1. Första bästa kompis: Anna-Lena på dagis. Sen Anneli i 4:an. Vi umgås fortfarande och hon är gudmor till mina barn!
2. Första bil: Har aldrig haft en egen bil. Jag och sambon har ihop en Ford Focus -02. Vår första vi skaffade gemensamt var en Audi 100 Avant -90.
3. Första kärlek: Totte på dagis.
4. Första husdjur: En katt som mamma och pappa hade när jag var nyfödd. Sen mitt eget första köpta var en katt och en kanin (köptes samma vecka) när jag just flyttat ihop med Magnus.
5. Första semester: På egenhand (åkte ner med kompisens familj men utan mamma och styvfar) var det till Stockholm och en kompis när jag var 13 år!!
Första utlandsresan var till Spanien när jag var 14 år, med mamma och styvfar!
6. Första jobb: Sommarjobb som transportör på Sollidens sjukhem
7. Första köpta skiva: Carola- Främling
8. Första riktiga kärlek: Magnus
9. Första piercing: Öronen
10. Första konsert: Gyllene tider när jag var ca 9-10 år

Nio senaste:
1. Senaste alkoholdrycken: Drink (Baccardi Apel/7up)
2. Senaste bilfärd: Idag från jobbet
3. Senaste filmen du såg: Pirates of the Carrebiean på bio, JohnQ på TV
4. Senaste ringda telefonsamtal: Till grannen för att säga att Jonte skulle hem och äta.
5. Senaste bubbelbadet: Bubbelbad som i jacuzzi -sällan och aldrig hemma. Bubbelbad med skum för ca 2 månader sen
6. Senaste spelade cd: Celine Dion- These are special times (julskiva med några år på nacken).
7. Senaste kyss: I helgen
8. Senaste gången du grät: Till någon film på TV
9. Senaste måltiden: hemmastekt kebab kött, grönsaker och strips...

Åtta har du nånsin:
1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej
2. Blivit arresterad? Nej
3. Blivit kär vid första ögonkastet? Ja!
4. Varit på tv? Ja, i förbifarten
5. Fått ditt hjärta krossat? Ja
6. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej
7. Haft ett one night stand? Nja...det blev ju ett förhållande av det....
8. Busringt till nån? Ja

Sju saker du har på dig:
1. Trosor
2. Strumpor
3. Jeans
4. blus
5. BH
6.
7.

Sex saker du gjort idag:
1. Duschat
2. Väckt barnen med frukost och lämnat på dagis/skola
3. Jobbat
4. "Lunchat" på stan (läs ögonshoppat)
5. Läst aftonbladet på nätet
6. Skrivit här!

Fem favoritsaker -Materiella(Ingen speciell ordning):
1. Mitt kylskåp (side by side med is/vattenmaskin
2. Min vattenkokare
3. Diskmaskinen
4. Bilen
5. Tvättmaskinen
Fyra personer du kan berätta ALLT för:
1.
2.
3.
4.

Tre val:
1. Svart eller vit? Svart
2. Sommar eller vinter? Sommar
3. Choklad eller chips? Choklad - mörk

Två saker att göra innan du dör:
1. Skulle vilja se mer av världen
2. Träffa mina barnbarn och barnbarns barn

En sak du ångrar:
1. Att jag inte var mer spontan i tonåren och gjorde mer äventyrliga saker som tågluff eller jordenrunt resa...Au-pair är liksom inte lika tufft!!:-)

Over and out

Inga kommentarer: