14 oktober 2006

Slö lördag med fantastiska-fyran

Jaha
Lördag.

Den här lördagen började med sovmorgon för min del.
Skönt!!
Sen frukost och in på stan.
Jonte skulle på kalas och det fattades en del till presenten han skulle ge.

Passade på att köpa strumpor och en pyjamas till Jonte också. Han verkar äta växtnäring till middag för han blir längre och längre och får större fötter hela tiden!
Tommy fick sig också en tröja. En lamulls. V-ringad.

Kl. 14 gick Jonte de ca 30 meterna till kvarterslokalen där piratpartyt skulle vara. 7 pirater och 3 prinsessor förde liv till 16.00.
Skönt att bara kunna lämpa över ansvaret så där i några timmar, och låta 10 st 4-6 åringar rummla runt med plastsvärd och tyllklänningar!
Födelsedagsbarnets mamma sitter nog fortfarande och stirrar raktfram och säger ko-ko, ko-ko;-)

Medan jag sen storhandlade mat, plockade Tommy ner studsmattan för vintern till ungarnas stora sorg.
Trots min motvilja till åbäket måste jag säga att det var ett bra köp.
Det har studsats nästan varje dag i sommar, så den är nog nyttig ändå!

Sen gjorde jag ugnsbakad färsk lax med massa smaskigakryddor, olivolja, sesamfrön och matlagningsgrädde.
Serverade med basmati-ris, wokgrönsaker och en grönsallad.
Vann ju vin i torsdags, så vi drack ett rosévin till. Riktigt gott!!
Hela måltiden var lyckad för att vara mig...:-)
Jag är riktigt dålig på matlagning. Nada fantasi...
Inge kul heller, men att laga nått lite extra är ju roligare än vanlig vardags falukorv såklart...

Tobias sover hos en kompis och Jonte har somnat.
Tommy somnade framför TV:n (mord i sinnet) alldeles nyss, så jag passar på att uppdatera lite på bloggen.

Nu är jag ordentligt trött trots att jag sov länge och klockan bara är barnet....

I morgon ska Jonathan på skridskoskola. Första för säsongen.
Måste lägga mig så jag orkar med några timmar i en iskall ishall!!

Over and out

Inga kommentarer: