02 oktober 2006

Läslust, periodare och önskelista

Har kommit in i en total bokläsar period.
Det är med jämna mellanrum som jag får fnatt vad gäller att läsa böcker. I perioder är jag medlem i bokklubbar och läser allt jag får. Ofta bra, ibland skit.......

Andra perioder läser jag inte en enda bok. Bara magasin och tidningar. (Prenumererar på många inredningstidningar och köper lösnummer av resten...ungefär;-) )

Nu är det ett tag sen jag sist hade en längre bok- period, men nu läser jag hela tiden!

Denna period började med att jag läste om isfolketserien (47 st!!) för ungefär 63:e gången...
Sen flöt det bara på med att läsa om några romaner jag redan hade.

Sen köpte jag några billiga amerikanska deckare i poketform på bokrean i våras.
Nu under hösten har jag läst de tre första böckerna av Camilla Läckberg, HemligaPappan av Andreas Ekström och har börjat med Åsa Larssons "Solstorm".

Nyss kom också Sandra Gustafssons " Maskrosungen" med posten från Bokus.
Funderar som bäst på om jag ska läsa den paralellt med solstorm eller om jag ska välja den ena framför den andra.....
Hade räknat med att läsa Sandras bok först, men eftersom den inte kom i fredags som jag trott, hann jag börja med Solstorm och tycker den är riktigt spännande, så vi får se om jag ids släppa taget....
Ni förstår ju vilket dilemma jag befinner mig i!

Senast jag kollade på bokus hittade jag massor av böcker jag vill ha.
Bla vill jag läsa Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden" och "Män som hatar kvinnor". Vidare Läckbergs 4:e, "Olycksfågeln" och Åsa´s senare deckare.
Har inte läst Liza Marklund på ett tag, så lite uppdatering där skulle inte heller skada.

Hennes "Studio Sex" är förövrigt en av de bästa deckare jag läst!!!

Sen skulle jag vilja läsa lite kärlek också.
Gärna nått tok romantiskt.
Som kontrast.
Till alla mord....

Hittade "Det verkliga livet" av Hanne-Vibeke Holst i min egen bokhylla.....
Hur kommer det sig att jag har den? Och framför allt.
Varför har jag inte läst den??

Men ändå. Ytterligare nått att läsa i vinter:-)

Kan det bli bättre?

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stieg Larsson - suveräna böcker men läs dom i följd! Jag väntar på 3:an.

Och ett tips - varför köpa! Biblioteket säger jag bara! Jag är numera stamkund och gör massor av bokningar via nätet.

Och jag lånar både böcker, cd-skivor och tidningar.

Sen har jag ett tips till. Ian Rankin och Michaell Conolly men läs i följd.

/Svägersk

Brunkullan sa...

Bibliotek?
Nänä...
Jag vill ju ha ett EGET bibliotek.
Så jag köper:-)

Bok rea.
Rea är bra....

Svägersk

Anonym sa...

Önskar att jag var inne i din persod. Vill verkligen läsa men kommer inte in i det. Var på bokmässan i GBG och köpte lite böcker för att jag skulle börja läsa, det har gått sådär :(