01 oktober 2006

Inredningsmässa

Både igår och idag har jag varit på inredningsmässan.
Igår gick jag mest runt och kollade.
Lyssnade på Peder Lamm värdera allehanda antikt. Mycket spännande tyckte jag som tog tillfället i akt och tog med mig några föremål för värdering idag! Mer om det sen.

På lördagen köpte jag en julklapp till Elis. En hemlis. Men om jag säger att jag handlade direkt av Karin Mannerstål så kanske ni anar temat på pryl....

Sen kunde jag inte låta bli när det var mässpris på en lampa som inte kännetecknar god smak. Men den är kul.
En lampa med vita plastiga ark med blommor/blad i en salig tova som hänger ner i stora sjok...om ni förstår vad jag menar..?
Hänger i mitt sovrum.

Idag värderade jag som sagt prylar.
Två små porslinsurnor i miniatyr. En från kina och en från Ungern. Båda från sekelskiftet-1910 tal.
Söta men inte mycket värda. Ett par hundra styck ungefär.
Ändå mer än jag trott, så jag blev nöjd.

Sen mina, tycker jag, vackra ljusstakar i nysilver från sekelskiftet.
Dessa var värd mellan 1500- 2500:-/par. Troligen runt 1800:- på auktion.
Också mer än jag trott.

Köpte också en kökshanduk med julmotiv från Frösö Handtryck. Design av Kaisa. Tyvärr minns jag inte hela namnet nu. Får återkomma där.....

En riktigt trevlig dag. Eller två trevliga dagar:-)

PS. Nyss ringde en man och påstod att jag vunnit en kontorsstol från Kinnarps värd 6600:-.....Herregud. Jag som aldrig vinner nått!! Fyllde i ett tävlingsformulär som många gånger förr.
Denna gången gick det hem!!!.
Hurra hurra för mig:-) DS.

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vilket flyt tjejen!

Brunkullan sa...

Annica:
Tackar. Jag fattar fortfarande inte riktigt...
Moi! Vunnit?
Jösses.

Susanne