19 oktober 2006

Å en lista...

A is for age: 34
B is for booze of choice: Rödvin till fest, vatten till vardags
C is for career: Just nu växeltelfonist. Men det tänker jag INTE vara resten av livet...
D is for your dad’s name: Bengt. Styvpappa heter Lars-Ivar
E is for essential items to bring to a party: Partyhumör
F is for favourite song at the moment: Dixie Chicks -Not ready to make nice
G is for favourite game: Scramble. Monopol.
H is for home town: Östersund
I is for instruments you play: Ha, ha, ha....Trummor en gång i ungdomen...
J is for jam or jelly you like: Rårörda jordgubbar
K is for kids: Två osnutna pojkar, 12 och 5 år gamla
L is for living arrangements: Lindbloms grönt radhus en bit utanför stan
M is for mother’s name: Solveig
N ??? vet inte frågan här....
O is for overnight hospital stays: OK. Nu kommer info för intresseklubben:-) En större mängd dygn på BB, Prematuren och Barnavdelningen förståss. Sen jag själv på Medicin 10 dygn, Kirurgavd 5 dygn, Intensiven 1 dygn, Kvinnokliniken 4 dygn och Infektionskliniken 3 dygn. Vad jag kan komma på så här på raken;-
P is for phobias: Spindlar!! Bigtime. Lite mer udda är att jag har varg och björn skräck.. så där så jag tror på allvar att jag skulle kunna möta en i mitt eget hus...när det är mörkt.....
Q is for quotes you like: Carpe Diem....är väl en klassiker;-) Kasta inte sten i glashus...en annan klassiker. Som förövrigt media borde ta åt sig av i smutskastningstävlingarna runt ministrarna.....
R is for relationship that lasted the longest: Nuvarande
S is for sartorial style: Svart byxa och snygg tuffare men striktare blus/jumper (gärna schiffong) Svarta skor. Fattade jag frågan rätt???
T is for time you wake up: 05.30 varannan vecka och annars ca 6.40.
U is for underwear: Beroende på tillfälle:-)
V is for vegetables you love: Tomat
W is for weekend plans: Kolla på stuga! Begrava Hedwig:-( Shoppa vinterskor!
X is for x-rays you’ve had: Typ...10 st...slätröntgen, magnetröntgen och kontraströntgen.
Y is for yummy food you make: Monicas kycklingpesto gryta!!!!
Z is for zodiac sign: Vattumannen
Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Alla som vill
Ä är för älsklingstrend: Klassiskt
Ö är för en önskan just nu: Fred på jorden.

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner mig utmanad och ska knåpa ihop en lista under dagen!