18 september 2006

Dikter o noveller

När jag var i tonåren och i nedre 20-års åldern....
Inte så länge sen alltså;-)
Då skrev jag mycket dikter och korta noveller.
Jag får sådana perioder då och då. Som Nu. Poppar upp en del ibland.

Tyvärr brände jag upp mycket jag skrev som ung, under en mer....hur ska jag säga......arg period!?

Skulle ge mycket för att ha kvar dem nu.
Lovar mig själv att aldrig kasta eller bränna en text igen.
Hur dåligt det än är.
Om 20 år kanske jag tycker det jag skrev är toppen!

Grämer mig att jag inte kan bilda mig den uppfattningen NU om dåtidens tankar och funderingar!

Fast det mesta var verkligen skräp!

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var säkert hur bra som helst. Du skriver oroligt bra!

Jag skrev också mycket när jag var yngre. Jag älskade när vi skulle skriva uppsatser i skolan.

Sen skrev jag dagbok från det att jag kunde skriva och upp till 20+. Och gissa vad? Jag slängde också allt under en rensningsperiod då jag skämdes för allt gammalt jag präntat ner.

Tur att vi kan blogga nu istället!