03 augusti 2006

Släktforskning

För ca 2 år sen var jag pågång med lite släktforskning. Främst på min mammas sida.
Genom min mormor hade jag några år tidigare fått namnuppgifter och några årtal från henne på hennes och morfars, mor och farföräldrar.
Nu skulle här forskas.
Nästan genast fick jag kontakt med en gammal bortglömd fyrmänning i Gävle som kommit så långt på min mofars mors sida som till min morfars mormors farmors farmor. Hon hette Sara Jonsdotter och var gift 1748 med Olof Pålsson. När de var födda har jag ingen uppgift på dock. Men det torde vara ca 20-30 år tidigare. Sen har jag rakt nerstigande till mig då. I vissa generationer har jag uppgifter på syskon också.

På min morfars fars sida har jag uppgifter som sträcker sig nästan lika långt.
Det är ganska svårt att komma längre.
Men intressant!!

Inga kommentarer: